۱۳۹۱ آذر ۲۶, یکشنبه

گزارش تصویری میز کتاب دفاع از حقوق بشر در ایران نمایندگی سوئد


                   برای دیدن تصاویر خواندن مطلب دیگر را کلیک کنید

گزارش گردهمایی اعتراضی و میز اطلاعات

کانون دفاع از حقوق بشر در ایران نمایندگی سوئد در روز جمعه30 نوامبر 2012 (روز جهانی شهرها علیه مجازات اعدام) راس ساعت 13 گردهمایی اعتراضی و میز اطلاعات خود را در مرکز شهر هدمورا در کشور سوئد برگزار نمود. در این گردهمایی با وجود سرمای بسیار و بارش برف، علاوه بر اعضای کانون، ایرانیان آزادیخواه دیگر که به نقض گسترده حقوق بشر در ایران معترض بودند حتی از شهرهای اطراف نیز در این حرکت ما را یاری نموده و به جمع ما پیوستند.

در این گردهمایی که برای لغو مجازات اعدام، توقف هر نوع شکنجه و آزادی بی قید وشرط زندانیان سیاسی و عقیدتی صورت گرفته بود، افراد حاضر حلقه انسانی تشکیل داده و ضمن در دست داشتن عکسهای زندانیان سیاسی، سرود ملی ایران را همخوانی نمودند و سپس اعضای کانون متن پایین را که به زبانهای انگلیسی و سوئدی نیز ترجمه شده بود را در اختیار افراد بازدید کننده قرار داده تا در صورت تمایل حمایت خود را از طریق ثبت امضای خود اعلام نمایند.

منشور کانون نیز جهت آشنایی افراد با کانون دفاع از حقوق بشر در ایران در اختیارشان قرار گرفت.

خبرنگار از دو روزنامه و همچنین sverige radio نیز جهت تهیه خبر به محل گردهمایی آمده و ضمن تهیه عکس و فیلم مصاحبه ای را نیز با بعضی از شرکت کنندگان انجام دادند.



متن ارایه شده:

اعتراض به نقض حقوق بشر در ایران

جمهوری اسلامی ایران ناقض مستمر حقوق بشر است . در ماه گذشته حدود 100 مورد اعدام در ایران صورت گرفته، فعالین سیاسی در زندانهای جمهوری اسلامی ایران مورد شکنجه قرار میگیرند و 2 فعال سیاسی (ستار بهشتی و جمیل سویدی) نیر بر اثر فشار شکنجه جان باخته اند و هم اکنون نسرین ستوده - وکیل دادگستری و فعال حقوق بشر - در اعتراض به شرایط موجود در روز چهل و پنجم اعتصاب غذا بسر میبرد ... اکنون ما در این جا حاضر شدیم تا اعتراض خود را نسبت به وضعیت موجود در ایران ، به گوش مقامات بین المللی برسانیم و حمایت خود را از زندانیان سیاسی در ایران اعلام داریم.













 
 

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر